Om Mina ärenden

Vanliga frågor och svar om vilka dokument som visas i Mina ärenden och hur du kan hantera dem.

Frågor och svar

Var hittar jag mina dokument?

Du hittar dina dokument via Ärenden och utkast på Mina sidors startsida. Välj Se alla ärenden, eller gå direkt till ett ärende i listan via Visa ärende. Du kommer nu till vyn Mina ärenden, där kan du filtrera på ärendetyp eller välja ärende i listan till vänster. Under respektive ärende kan du se tillgängliga dokument.

Vilka dokument visas?

I Mina sidor kan du se dokument som har skickats till dig på annat sätt (brev eller e-post) samt den ursprungliga inskickade anmälan eller ansökan. Du kan endast se dokument som tillhör ärenden som visas i Mina sidor. Dokumenten är från 2018 och framåt, i vissa fall kan även äldre dokument visas.

Hur öppnar jag dokumentet?

När du trycker på dokumentets namn öppnas dokumentet i en ny flik i din webbläsare. Detta gäller även när du är i mobilvy så för att gå tillbaka till Mina sidor igen behöver du byta till den gamla fliken i din webbläsare.

Kan jag ladda ner dokument?

Dokumenten öppnas som en pdf-fil i din webbläsare. Pdf:en kan du sedan välja att ladda ner och spara på din dator eller i din mobiltelefon. Det går även bra att skriva ut dokumentet direkt från webbläsaren.

Jag agerar som ombud, kan jag se min fullmaktsgivares dokument?

Ja, du kan se din fullmaktsgivares dokument. Under förutsättning att du valt att agera för fullmaktsgivaren i steget där du väljer vem du vill agera som.

  • Senast uppdaterad: 2025-06-10