På skogsstyrelsen.se använder vi kakor (cookies). En kaka är en liten fil som lagras på din dator och som innehåller information om ditt besök på vår sida. Kakor används för att förbättra webbplatsen för dig.
Nödvändiga kakor
Kakor som behövs för att webbplatsen ska fungera och ge en bra och säker användarupplevelse. Dessa kakor kan du inte välja bort.
Analytiska kakor
Kakor som används för att analysera hur du som besökare använder vår webbplats, vilket i sin tur hjälper oss att förbättra webbplatsen.
Vi använder kakor
För att ge dig bästa möjliga upplevelse på vår webbplats använder vi kakor. Mer information om kakor hittar du på sidan Om webbplatsen.
Sök
Meny
Vi söker en kvalitetsmedveten ärendecontroller
Din blivande arbetsplats
Vi söker nu en ärendecontroller till vår Informationsförsörjningsenhet som idag har sin bas kring registratur och arkivfrågor. Enheten består av tio medarbetare; fyra ärendecontrollers, fyra arkivarier, en verksarkivarie samt en enhetschef.
Informationsförsörjningsenheten är en helt ny enhet vid Skogsstyrelsen. Uppgiften för enheten ligger i att säkerställa att Skogsstyrelsens information hanteras enhetligt och systematiskt, vilket i sin tur stödjer myndighetens förmåga att leva upp till en god förvaltningskultur och möta de behov och krav som digitaliseringen medför.
I arbetet ingår
Som ärendecontroller är du en viktig del i arbetet med att säkerställa att allmänna handlingar hanteras korrekt och i enlighet med gällande lagstiftning. Du kommer tillsammans med Skogsstyrelsens övriga ärendecontrollers att ansvara för registraturens löpande arbetsuppgifter. I detta arbete ingår bland annat:
Registrering, kvalitetssäkring, arkivering och återsökning av handlingar och ärenden i ärendehanteringssystemet Evolution
Hantera myndighetens officiella epostlåda samt inkommande post
Utbilda och informera om regelverket kring hantering av allmänna handlingar och att konsultativt stödja handläggare i detta
Lämna ut kopior av allmänna handlingar, hantera sekretessprövningar samt ge stöd till övriga delar av myndigheten i arbetet med hantering av begäran om allmän handling
Att vid behov delta i och ge stöd till utvecklingsarbeten och projekt i frågor som rör informationsförsörjning
Kvalifikationer
Vi söker dig med registrators- eller arkivutbildning på högskolenivå eller kunskaper som arbetsgivaren bedömer likvärdiga. Du är väl insatt i offentlighets- och sekretesslagstiftningen.
Du har vana av att jobba i ärende- och dokumenthanteringssystem samt har erfarenhet av att arbeta med olika IT-system.
Du har god förmåga att strukturera, planera, organisera och prioritera. Du har lätt för att samarbeta, är noggrann och bra på att kommunicera samt lösa problem på ett konstruktivt sätt. Du är lyhörd och visar stort intresse för verksamhetens utveckling. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Kontakt
Har du frågor? Kontakta gärna enhetschef Madelene Larsson 010-1721000.
Varmt välkommen med din ansökan senast 17 juni via länken nedan.
Det här är Skogsstyrelsen
Skogsstyrelsen är en myndighet för frågor som rör skog. Vår vision är Skog till nytta för alla. Vår uppgift är att verka för att skogen sköts så att vi kan nå de skogspolitiska mål som riksdagen har beslutat. Vi finns i hela landet med kontor från Pajala i norr till Hässleholm i söder. Huvudkontoret finns i Jönköping.
Tillsammans arbetar vi för att vår myndighet ska vara en vänlig arbetsplats där alla medarbetare trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Allt vårt arbete vilar på den statliga värdegrunden.
Som nyanställd genomförs din introduktion i tre steg kompletterat med utbildningar som stärker dig som anställd såväl på Skogsstyrelsen som statsanställd. Vi har en ledaridé med följande värdeord: gemenskap, respekt, ansvar och nyfikenhet. Oavsett om du är ledare eller inte, hoppas vi att du delar dessa värdeord med oss.
Små extra arbetsförmåner kan göra stor skillnad för dig. Vi hoppas du kommer att trivas hos oss!