Lönnblad och blommor

Om inloggning

Här kan du läsa vanliga frågor och svar om inloggning till Skogsstyrelsens Mina sidor. Klicka på en fråga för att fälla fram och läsa svaret.

Frågor och svar

Jag har inte svenskt personnummer, kan jag logga in ändå?

Nej. För att logga in i nya Mina sidor krävs e-legitimation och svenskt personnummer. Om du inte har svenskt personnummer kommer du inte åt tjänsterna i nya Mina sidor.

Du som har ett samordningsnummer inskrivet i din fastighets lagfart kan ge en person med svenskt personnummer fullmakt att bli ditt ombud. Ditt ombud kan då hantera dina fastigheter i nya Mina sidor. Lantmäteriet är den myndighet som hanterar fastighetsregistret. Vänd dig till dem med frågor om din fastighets lagfart.

In English: to log in to the new My pages, e-identification and Swedish social security number are required. If you do not have a Swedish social security number, you will not be able to access the services in the new My pages.

If you have a coordination number registered in your property's legal record then you can give a person with a Swedish personnummer a power of attorney to become your agent. Your agent can then manage your properties in the new My pages. Lantmäteriet is the authority that handles the property register. Contact them with questions about your property's legal record.

Varför kan jag inte logga in med lösenord i nya Mina sidor?

Som myndighet måste vi identifiera personer som loggar in i våra tjänster för att säkerställa att de får åtkomst till rätt innehåll. E-legitimation är en säker och pålitlig inloggningsmetod som gör att vi kan erbjuda användaren en komplett ärendehantering i nya Mina sidor.

Kan företag och organisationer logga in och använda Mina sidor?

Mina sidors målgrupp är i första hand privata skogsägare men det går även bra att organisationer och företag nyttjar tjänsterna. Företagets eller organisationens firmatecknare kan ge fullmakt till medarbetare som därefter kan logga in med sin E-legitimation. 

Problem vid inloggning med e-legitimation

Vi brukar få in fler frågor om e-legitimation när någon av de vanliga webbläsarna har uppdaterats. Prova därför först att logga in med en annan webbläsare av senaste version. Microsoft Edge, Google Chrome och Mozilla Firefox är exempel på vanliga webbläsare. Du kan också testa att starta om webbläsaren eller datorn.

Mer information om e-legitimation och support finns hos leverantören av e-legitimation.

  • Senast uppdaterad: 2021-12-29